10 comedii romantice cu Audrey Hepburn

0
1470

Cinicilor ar trebui să li se prescrie o cură de filme cu Audrey Hepburn, cu o doză recomandată de unul pe săptămână. Avertizăm că supradozele nu sunt periculoase, însă pot avea  efecte neaşteptate cum ar fi dansatul prin casă şi optimismul incurabil. Inainte ca genul comedie-romantică să devină o lume a clişeelor şi poantelor absurde, filme precum Roman Holiday, How to steal a million sau Breakfast at Tiffany’s îmbinau poveştile de dragoste şi umorul, asumându-şi cu graţie acea naivitate care nu ar trebui să lipsească filmelor în care binele învinge întotdeauna.

1. Roman Holiday

Audrey Hepburn a jucat în toate filmele sale rolul de prinţesă sub acoperire, astfel că scenariul din Roman Holiday i s-a potrivit  mănuşă. Prinţesa Ana (Hepburn) ajunge la Roma însoţită de un întreg convoi diplomatic, de care însă fuge ajungând să cunoască oraşul în compania unui jurnalist american interpretat de Gregory Peck.  După câteva urmăriri pe scuterul tipic italian, o chitară transformată în armă şi o mână înghiţită de un monument străvechi care pedepseşte mincinoşii, între cei doi se leagă o poveste de dragoste care sfidează diferenţele sociale.

2. Breakfast at Tiffany’s

Dacă Roman Holiday a marcat intrarea lui Audrey Hepburn printre marile actriţe ale epocii sale, rolul din ecranizarea romanului lui Truman Capote i-a asigurat un loc în memoria împătimiţilor modei. Cu un port-cigarette extrem de lung şi o viziune asupra lumii la fel de deformată, în care bărbaţii se împart în două categorii : şobolani şi super-şobolani, Holly Golightly a cucerit inimile cinefililor alături de pisica ei fără nume şi ţinutele create de Givenchy.   Holly este o arivistă cu un scop nobil, care nu ezită să colaboreze cu mafia dacă astfel poate să strângă suficienţi bani pentru a-şi îndeplini visul de a trăi alături de fratele ei Fred, de care Paul Varjak (George Peppard) îi aminteşte. Varjak nu este foarte diferit de Holly, trăindu-şi viaţa ca pe o lungă aşteptare, în cazul său aşteptarea marelui roman, care până la urmă nu-i bate la uşă , ci intră pe geam sub forma unei fete speriate cu o poveste numai bună de bătut la maşină.

3. How to steal a million

Filmele cu şi despre hoţi încă mai au ceva de învăţat din filmul din 1966 care-i are drept protagonişti pe Audrey Hepburn şi Peter O’Toole. Strămoşul lui Danny Ocean (Ocean’s Eleven), Simon Dermott (O’Toole) nu are la dispoziţie o întreagă echipă de specialişti şi cele mai avansate tehnologii pentru a fura cea mai de preţ statuie dintr-un muzeu, dar reuşeşte să se descurce cu un magnet, un bumerang şi ajutorul frumoasei Nicole (Hepburn), fiica talentatului falsificator al statuii în cauză. Jaful ingenios pus la cale de cei doi amatori ascunde motive diferite, dar atunci când un inspector sub acoperire decide să fure o statuie despre care ştie că nu valorează nimic este clar că există şi o poveste de dragoste la mijloc.

4. Sabrina

 Sabrinaeste povestea unei Cenuşărese moderne care  nu are nevoie de o zână bună pentru a se transforma în prinţesă, doar de o călătorie în cel mai sofisticat oraş al anilor ’50. Parisul o transformă pe fiica bucătarului familiei Larabee dintr-o naivă care încearcă să se sinucidă cu gazele de eşapament din garaj într-o tânără plină de încredere hotărâtă să-i câştige inima lui David Larrabee (William Holden) . Totuşi, povestea acestei Cenuşărese nu se încheie la miezul nopţii, iar mult aşteptatul tânăr cavaler e înlocuit de fratele său cam grizonat Linus Larrabee (Humphrey Bogart).

5. My Fair Lady

Dacă în Sabrina, metamorfoza protagonistei se petrece undeva departe de privirile curioase ale spectatorului, în My Fair Lady tema este chiar transformarea Elizei Dolittle (Hepburn) din florăreasă cu un accent greu de înţeles într-o adevărată lady cu o dicţie şi maniere impecabile. Profesorul Henry Higgins (Rex Harrison), cel care îşi asumă misiunea de a o educa pe Eliza în urma unui pariu, va sfârşi asemenea lui Pygmalion prin a se îndrăgosti de propria creaţie. In My Fair Lady, o adaptare ciematografică a celebrei piese de pe Broadway, Audrey Hepburn  o înlocuieşte pe Julie Andrews, deşi vocea acesteia din urmă a fost preferată pentru bucăţile muzicale stârnind o mare controversă în acea vreme. Totuşi, astăzi My Fair Lady este greu de imaginat fără candoarea cu care Audrey Hepburn îşi înzestrează personajul.

6. Funny Face

Funny Face este un alt musical simpatic numai bun pentru descreţit frunţile celor care asemenea persoanjului principal Jo Stockton(Hepburn) îşi petrec zilele printre tomuri prăfuite, meditând la sensul existenţei. In Funny Face, Jo Stockton este o tânără a cărei viaţă este dată peste cap atunci când o revistă de modă celebră îi invadează librăria, iar Dick Avery (Fred Astaire),un fotograf inspirat, o alege pentru coperta următorului număr. Atrasă de perspectiva unei călătorii în Parisul lui Sartre, Simone de Beauvoir şi a fictivului profesor Flostre, părintele empaticalismului, Jo acceptă să devină manechin şi începe să descopere viaţa reală nu prea seamănă cu teoria din cărţi, iar filosofii pot fi uneori mai superficiali decât un simplu fotograf.

7. Charade

Cu o intrigă demnă de Agatha Christie, Charade este o poveste de dragoste palpitantă în care identitatea protagonistului, Cary Grant, se schimbă de la o clipă la alta. Regina Lampert (Audrey Hepburn)este o tânără văduvă care este urmărită de presupuşii ucigaşi ai soţului ei, trei foşti spioni militari gata de orice pentru a recupera mica avere furată de domnul Lampert. Reggie nu duce lipsă de apărători, Peter Joshua (Grant), un străin prietenos apărut la momentul potrivit încercând să o protejeze de asasini, în timp ce Mr. Bartholemew (Walter Matthau), pe care Regina îl întâlneşte în ambasada americană, îi oferă informaţii despre aceştia şi planul lor. Totuşi, după cum o sugerează şi titlul, în Charade nimic sau ,mai bine spus, nimeni nu este ceea ce pare, de-abia deznodământul  dezvăluind ce interese se ascundeau în spatele faţadei prietenoase

8. Love in the afternoon

In Love in the afternoon tânăra Audrey Hepburn joacă alături de mult mai experimentatul  Gary Cooper într- o nouă poveste cu iz parizian în regia lui Billy Wilder (Sabrina).  Ariane Chevasse(Hepburn), fiica unui detectiv, nu alege asemenea Ariadnei să lase un fir în urma pentru a-l ghida pe Tezeu în afara labirintului, ci ţese o adevărată împletitură de minciuni pentru a-l  surprinde pe Flannagan, un Don Juan mereu în căutarea unei noi cuceriri. Hepburn reuşeşte să-l cucerească pe bătrânul Casanova prin contrastul dintre privirea inocentă şi minciunile nesfârşite pe care le inventează cu cea mai mare naturaleţe.

9. Paris when it sizzles

Paris when it sizzles spune povestea unui scenarist care se îndrăgosteşte de secretara angajată să dactilografieze ultima sa creaţie. Povestea ar părea banală dacă Richard Benson (William Holden) nu ar fi de asemenea un alcoolic notoriu care a irosit banii primiţi în avans de la producători şi nu mai are decât trei zile la dispoziţie pentru a pune cap la cap scenariul alături de Gabrielle (Hepburn). De fapt, cei doi nu sunt protagoniştii unei singure poveşti, jucând pe rând rolurile principale în toate scenariile imaginate de Benson, de la vampiri la spioni.

10. Two for the road

După atâtea finaluri fericite parcă am avea nevoie de o poveste altfel care să ne ajute să ne reîntoarcem la o realitate în care iubirea e destul de fragilă. Two for the road este o poveste de dragoste care nu se termină cu un şi au trăit fericiţi până la adânci bătrâneţi, iar cei doi protagonişti îşi continuă călătoria întortocheată împreună fără să ştie exact unde vor ajunge. Filmul urmăreşte o nouă călătorie a soţilor Wallace, Joanna (Audrey Hepburn) şi  Mark (Albert Finney), la 12 ani de la călătoria care-i adusese iniţial împreună. Alternând între problemele prezentului şi amintirile unui trecut mai fericit, dar nu idilic, filmul reuşeste să fie amuzant graţie naturaleţii celor doi actori şi a replicilor sarcastice pe care şi le aruncă, nu fără afecţiune.

Galerie video

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here