5 tipologii diferite de filme fara happy end

0
636

Știm deja, sunt foarte puține filme hollywoodiene care se termină cu un munte de cadavre, cu copii plângând sau cu moartea personajului principal. Publicul aproape impune un happy ending. Dar asta nu înseamnă ca finalurile nu pot fi fals fericite, în filme presupuse cu happy ending, dar care, au, de fapt, sad ending. Sau nu înseamnă că nu sunt câteva care au scăpat de veto-ul producătorilor și au un final nefericit, mai ales dacă sunt filme europene. 

 

5. Superman Returns

 

  

 

Lex Luthor nu reușește să-l ucidă pe Superman, care îi oprește planul diabolic într-o scenă cu suspans și multă acțiune. Salvând lumea încă o dată, Superman își ia rămas bun de la fiul său și zboară în spațiu. Dar prin „își ia rămas bun de la fiul său”, vreau să spun că își abandonează, pentru a doua oară, copilul ilegitim.

Tot filmul Superman Returns se concentrează în jurul „poveștii de dragoste” dintre Superman și prietena sa pe care o părăsește pentru mai bine de cinci ani, fix după ce aceasta rămăsese însărcinată. Din combinația om – extraterestru rezultă un copil bolnăvicios care, ocazional, manifestă superputeri. 

După cinci ani, Superman se întoarce și descoperă că are un copil. Ce face atunci? Intră prin efracție în casa fiului său, se întâlnește cu puștiul căruia îi spune good luck with the whole outcast thing, kiddo și apoi îl părăsește pentru a doua oară. Cu alte cuvinte, lasă un copil cu superputeri și defecte genetice, dar și un motiv foarte bun să-l urăsc pe Superman. Caracteristici suficiente pentru ca puștiul să devină fie un supererou, fie un supervillain

 

4. Toy Story 2

 

  

 

Cei doi cowboy Woody și Jessie reușesc să scape de colecționarul de jucării care voia să-i vândă unui muzeu din Japonia și se întorc acasă la stăpânul lor, unde vor trăi fericiți până la adânci bătrăneți…sau…până când Andy, stăpânul lor, îi va arunca.  

În universul Toy Story, jucăriile par a fi nemuritoare. Filmul arată foarte clar că ele  nu îmbătrânesc odată cu stăpânii lor, deci, în cel mai bun scenariu, aceștia ar trebui să le țină până când vor muri. Evident, cei mai mulți nu își țin jucăriile atâta timp, deci, cel mai probabil, vor fi aruncate într-o cutie și uitate acolo sau, în cel mai bun caz, vor fi oferite altor copii. Cu astfel de soartă, nu e de mirare că în 90% din filmele care au ca personaje păpuși vechi, acestea ajung să încerce să-și omoare stăpânii.

 

3. The Matrix Trilogy

 

  

 

Neo se sacrifică pentru a salva umanitatea de sub robia mașinăriilor. Într-un frumos apus de soare, mașinăriile îl trimit pe avatarul Colonelui Sanders să anunțe că orice om care vrea să se elibereze, este liber s-o facă. Mulțumim Neo!        

Dar, îți amintești că în primul film din trilogie, s-a spus că niciun om nu va fi subjugat unei mașini pentru că orice experiență pe care au avut-o aceștia a fost una falsă și că lumea reală este un pustiu înghețat care le-ar putea periclita psihicul? Deci, în această lume nouă, faptul că societatea, istoria sau cultura sunt de fapt doar componentele unei mașinării este ținut secret. Evident, altfel cu toții s-ar fi gândit de ce să-mi mai construiesc o casă, când ar putea fi generată de o mașină? Sau îți dai seama ce frustrați ar fi oamenii din lumea a treia când și-ar da seama că ar avea apă, mâncare și condiții mult mai bune de trai, dacă o mașină ar acționa în acest sens. Cu alte cuvinte, fără doar și poate, ar fi haos. Din fericire, oamenii pot să evite această nebunie, prin eliberarea de sub aceste mașinării diabolice. De fapt, nu pot! Singurul oraș în care oamenii ar putea trăi a fost distrus de un robot și acolo nu a mai rămas nicio urmă de viață. Deci, mulțumim Neo!

 

2. Asfalt tango

 

  

 

11 românce frumoase visează la o viață mai bună și sunt dispuse să facă orice pentru a o obține, chiar și să danseze pentru francezi. De visul lor profită un impresar român dubios și o "femeie de afaceri" străină care le urcă într-un autobuz cu destinația Paris. Lucrurile nu se opresc aici pentru că în urmărirea lor se află Andrei, soțul uneia dintre aspirantele la succesul occidental.

Road movie-ul lui Nae Caranfil este mai mult decât o comedie pe șoselele dezastruoase din țara noastră, este un film despre diferența dintre România plină de visuri și Occidentul unde visurile se pot îndeplini. Mai mult decât atât, femeile sunt cele care ilustrează diferența dintre Occidentul prezentat prin Marion, o franțuzoică care face afaceri cu românce deoarece „costați mai ieftin” și România, civilizația inferioară, ilustrată de româncele frumoase care visează la glorie.

Cu toate astea, deși era de așteptat un final fericit, nu se întâmplă nici pe departe acest lucru, Andrei este prins de poliție și nu reușește să-și aducă soția acasă. Mai mult, nici el nu va ajunge acasă pentru ceva timp. Iar fetele ies din România și se pregătesc spre o viață plină de favoruri trupești franțuzești. 

 

1. Requiem for a Dream

 

  

 

Adaptarea lui Darren Aronofsky a romanului Last Exit to Brooklyn a lui Hubert Selby Jr este, fără îndoială, un film sincer, dur, realist și bine realizat. Regizorul reușește să găsească echilibrul în tratarea unui subiect extrem de dificil de abordat: dependența. Requiem For A Dream este mai mult decât un film despre dependența de droguri și despre drumul spre distrugere care își găsește sfârșitul în infernul drogurilor. Pelicula vorbește despre dependență în mai multe forme: de la serialele de televiziune la cocaină și heroină.

Fără doar și poate, filmul nu poate să aibă un final fericit. Pe toată întreaga lui durată filmul este chiar brutal, iar finalul nu are cum să fie altfel: dependența (te) câștigă. Cu toate astea, Requiem For A Dream este mai mult un manifest împotriva dependețelor, iar Aronofsky reușește să creioneze niște personaje ale căror drame te vor captiva prin sacrificiul pe care sunt dispuse să îl facă pentru a-și satisface o nevoie.

Galerie video

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here