Bridget Jones insarcinata – Cine ai vrea sa fie tatal?

0
966
imagine: www.hindustantimes.com

Ce-i mai lipsea lui Bridget Jones? Un copil! Ai crede că în sfârşit relaţia cu Mr. Darcy a intrat pe un făgaş normal şi vor trăi fericiţi într-o perfecţiune amoroasă la care ea a visat mereu. Dar nu e chiar aşa. Începutul unei vieţi de vis trece prin proba testului de paternitate după nişte nopţi în doi (cu parteneri diferiţi) datorate mai mult hazardului decât unei relaţii stabile.

Acum, când ai aflat despre noua ipostază a lui Bridget Jones – cea de femeie rămasă însărcinată accidental – nu-ţi mai rămâne decât să-ţi alegi favoritul în competiţia declanşată de testul paternităţii, de parcă ai urmări finala vreunui concurs de talente cu voturi prin care se contabilizează simpatia publicului exprimată prin SMS-uri, vorba ironicei ginecoloage din film. Apasă tasta 1 dacă preferatul este nesuferitul (dar sensibilul) Mr. Darcy (Colin Firth) şi 2, dacă ţii cu simpaticul (şi mai ales charismaticul) rival interpretat de Patrick Dempsey. Dar până la momentul adevărului, te vei delecta cu o suită de întâmplări ilare, cum numai această protagonistă are parte, mai ales că noul episod al seriei confirmă evoluţia dozajului comic administrat în precedentele episoade, menţinând acel mesaj optimist al greşelilor.

Nu mai ai nici o îndoială că Bridget Jones este un omagiu adus tuturor femeilor imperfecte (adica nu încap în standarde). Anul acesta marchează revenirea personajului care le dă glas celor care o tot dau în bară şi care îşi asumă cu nonşalanţă existenţa în viaţa lor a unor probleme comune cu ale unor adolescente veşnic nemulţumite de silueta lor, veşnic stânjenite în prezenta oamenilor serioşi, dar, mai ales, veşnic în căutarea sufletului-pereche a cărui prezenţă să devină confirmarea maturizării şi a depăşirii unor complexe ancestrale.

imagine: imdb.com
imagine: imdb.com

Ultimul film al seriei le dă dreptate acelora care o consideră pe Bridget Jones adorabilă chiar şi în ochii elitiştilor ce se feresc de mall-uri. Pur şi simplu interpretarea lui Rene Zellweger şi noile peripeţii amoroase puse la cale de regizoarea Sharon Maguire te remontează şi îţi ridică nivelul stimei de sine dacă faci parte din categoria femeilor bombardate de părerile conservatorilor pesimişti, care îţi spun că de la treizeci de ani ceasul biologic al maternităţii ticăie mai tare, iar vremurile în care îţi făceai de cap toată noaptea în Centrul Vechi sunt periclitate de legile firii care o aşează chiar şi pe o veterană într-ale petrecerilor la casa ei. Revenirea lui Bridget Jones pe marele ecran îţi dă o veste bună! Poţi amâna travaliul naşterii după vârsta de patruzeci de ani şi mai poţi avea norocul de a-ţi sărbători împlinirea a 43 de ani de existenţă făcându-ţi de cap la un mare festival, unde se celebrează spiritul liber al anilor ’60 în haine rămase parcă de la Woodstock.

imagine: imdb.com
imagine: imdb.com

Dacă ai văzut afişul, pe lângă anunţul apariţiei unui copil în viaţa lui Bridget, vei mai primi o veste şocantă, dar care îţi va prinde bine dacă ţi s-a acrit de rutină: lipseşte acel playboy interpretat de Hugh Grant într-un mod în care le făcea pe spectatoarele care se identificau 100% cu Bridget să se împartă în două tabere: adeptele bărbatului care întruchipează maturitatea, mereu la patru ace, sobru şi educat la şcoli înalte, un adevărat cavaler gata să-i sară în ajutor zăpăcitei nesăbuite, chiar dacă nu îşi arată sentimentele din prima, şi aventurierul irezistibil tocmai datorită unei imaturităţi şarmante de adolescent care trişează, dar se revanşează prin senzaţiile tari oferite. Ei bine, în noul episod al jurnalului, perfecţiunea old school a lui Mr. Darcy are un rival nou: un guru al relaţiilor şi al compatibilităţii afective, pe care Bridget îl cunoaşte în timpul unui one night stand (sau mai bine zis one tent stand) la un festival cu Ed Sheeran confundat de ea cu băiatul de la Starbucks, şi cu multă destrăbălare, de care avea nevoie pentru a uita că Mr. Darcy este însurat şi, mai rău, că a venit cu nevasta la un eveniment ce marca încheierea unui episod din trecutul amoros împărtăşit cu Bridget: înmormântarea marelui său rival (aşa aflăm şi de ce lipseşte personajul interpretat de Hugh Grant).

Ieşirea din triunghiul amoros a personajului interpretat de Hugh Grant schimbă coordonatele rivalităţii masculine. Duelul dintre seriozitatea conservatoare, în costum de avocat rigid, şi ludicul seducător mincinos este înlocuit acum de cel provocat de contrastul între stilul cavalerului retro (întruchiparea eleganţei din high class-ul profesional specific Londres) şi americanul degajat, şcolit într-ale empatiei, afişând ostentativ disponibilitatea emoţională (gest inacceptabil în codul respectat de Mr. Darcy). Noul rival (interpretat de Patrick Dempsey) pare să deţină arme subtile (dar mai perverse), care pe masculul de modă veche îl enervează la culme: abilitatea de a învăţa cum să-şi exprime trăirile în faţa unei femei, cunoştinţele despre psihologia feminină şi talentul de a construi un imperiu financiar bazat pe nevoia omului actual de a consuma sfaturile experţilor ce stăpânesc secretele privind compatibiliatea amoroasă, devoalate sub forma unor concluzii în maculatura de tip self-help, ajunsă bestseller.

imagine: imdb.com
imagine: imdb.com

Cu aceste noi coordonate ale rivalităţii, întrebarea Cine este tatăl copilului? după două nopţi de amor – una în numele unui nou început după o altă dezamăgire produsă de acelaşi Darcy, cealaltă, în numele unei reveniri la vremurile bune, iluzorie precum o vară indiană – devine un slalom printre noile încurcături, stări contradictorii şi concluzii autoironice despre cum este să fii burlacă la 43 de ani şi cum să fii mândră că eşti o mamă singură. Dar efortul de a-şi găsi cuvintele potrivite pentru a le comunica dilema paternităţii celor doi parteneri…dar şi mamei, care vrea să câştige alegerile din parohia de care aparţine criticând lumea care o ia pe calea dezmăţului, nu va fi singura provocare. Situaţiile de la postul de televiziune, unde Bridget a reuşit să avanseze, devin şi ele tensionate sau, mai bine zis, un izvor nesecat de gafe care amplifică hohotele de râs. Ajunsă producătoarea unui program de ştiri, Bridget trebuie să-i facă mai nou faţă unei şefe aproape de doua ori mai tânără şi de două ori mai înfiptă (genul dictatorial-fashion victim-ambitious bitch!), care şi-a adus o echipă fresh, recrutată din rândul tinerilor din generaţia Y, aşa cum o vedem în reclamele fashion pline de clişee, regizate de zaharisiţii conservatori 40+, care pretind că pot recunoaşte un hipster veritabil după barbă şi ochelarii din dotare.

Deşi găseşti aceleaşi obsesii ale protagonistei şi aceleasi clişee despre lupta dintre generaţii într-o redacţie zguduită de toanele noii şefe, despre bărbatul clasic vs. cel modern, care vrea să demonstreze că nu este un handicapat emoţional în ochii partenerei, şi despre femeia singură care suferă, dar care îşi spune că nu are nevoie de un bărbat, ci doar de un job stabil şi de o prietenă gata să-i ofere varianta unei cure nonconformiste împotriva singuratăţii, noul episod prezintă situaţiile într-o manieră naturală, condimentate inteligent cu multe replici autoironice inspirate şi deloc răsuflate. Poate doar acele reacţii (mult prea calme) ale personajelor masculine care se arată suportive când o însoţesc (împreună!) pe Brigdet la cursurile de exerciţii pentru o naştere uşoară le-ar putea părea celor vulcanici un pic trase de păr, în stilul comediilor penibile.

Face ea ce face această Sharon Maguire încât te aduce iar la concluzia că ai parte de o comedie romantică de neratat. Situaţiile şi personajele sunt inserate credibil, iar comicul provine din replici şi alăturări de reacţii contradictorii originale şi plasate când te aştepţi mai puţin, încât să nu ai impresia că vezi o comedie diluată prin ingredientele reciclate prost.

 

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here