Bucharest International Experimental Film Festival (BIEFF), editia 2014

0
233

Bucharest International Experimental Film Festival (BIEFF) este unul dintre evenimentele preferate ale cinefilului nonconformist, dornic să vadă filme ieşite din comun prin scenariul imprevizibil sau jocul vizual ce ignoră total clişeele în favoarea originalităţii fără limite. Aşadar, între 10 şi 14 decembrie 2014, aşteptaţi-vă la orice din partea regizorilor ale caror filme intră în competiţie.

Filmele vor fi proiectate la CinemaPro şi Cinema Elvira Popescu. Ediţia de anul acesta beneficiază de sprijinul echipei de la International Short Film Festival Oberhausen şi a Institutului Goethe, care le oferă spectatorilor posibilitatea de a vedea nişte filme interesante realizate de regizoarele incluse într-o secţiune specială, denumită The Female Gaze, din cadrul Festivalului Oberhausen. O altă surpriză constă în proiectarea a patru filme apreciate în cadrul ediţiei din 2014 a Berlinalei. 

Cea de-a 5-a ediţie a BIEFF a fost structurată în câteva programe temetice: Alternative History, Family TiesRecycled CinemaIn Search of a SoulUrban Ghosts. Poate cea mai îndrăzneaţă din punct de vedere experimental este Recycled Cinema, în care au fost incluse filme premiate. Unul dintre acestea este scrurtmetrajul răsfăţat de criticii de la Venetia, Coming Attractions. Considerat un omagiu adus cinematografiei din anii ’20 şi ’30, scurtmetrajul lui Peter Tscherkassky reconstruieşte filmele avangardei folosind imagini din clipurile şi reclamele anilor ’60-80’. Tot o reconstrucţie cinematografică vizează şi filmul G/R/E/A/S/E, considerat un decollage manual prin care Antoni Pinent reconfigurează personajele intrerpretate de John Travolta şiOlivia Newton-Jonh în Grease. Experimentul vizual continuă cu reinterpretarea imaginilor construite în jurul vedetelor XXX prin filmul In The Shadow Of Your Smile şi prin dialogul tată-fiu din Questions To My Father, purtat de către artistul vizual Konrad Muhe cu actorul Ulrich Muhe, din The Life Of Others.

Dacă tema Alternative History v-a făcut cu ochiul, e bine să aflaţi că veţi putea vedea în premieră şi patru scurtmetraje care au impresionat publicul şi criticii la festivalurile de la Veneţia, Toronto, Roma, Lisabona sau Rotterdam. Unul dintre acestea, Redemption, dezvăluie modalităţile vizuale de construire a marilor figure politice, astfel încât să rămână în memoria colectivă. Istoria redusă la scala unei singure vieţi este reinterpretată în Forever, unde povestea unei adolescente devine o fereastră spre catastrofa de la Cernobîl. Tot spaţiul sovietic devin decorul pentru The Buried Alive Videous, în care sunt amintiţi artiştii undeground ruşi, aflaţi într-un conflict permanent cu valorile politice ale unei lumi închise. Un alt manistest împotriva miturilor este şi filmul The Shadow’s Share, dar nu este vorba despre mitul din jurul unui politcian ridcat în slăvi, ci despre Fotografie, dată jos de pe soclu.

Cei interesaţi de avangarda din ţara noastră se pot bucura de scurtmetrajele incluse în competiţia de anul acesta:

HKDPGH (r. Alexandru Petru Bădeliţă, 2014, 6')

New Years' Eve 2014 (r. Artur Boruzs, 2014, 4')

Storm Is Coming (r. Daniel Djamo, 2014, 28')

The Tree (r. Mihai Sofronea, 2013, 13')

This Time, Last Year (r. Ana Savin, 2014, 14')

Scurtmetrajele selectate pentru secţiunea Experimente Cinematografice Româneşti:

Autism (r. Alexandru Petru Bădeliță, 2013, 12')

Cinescop (r. Mircea Bobînă, 2011, 7')

Daughter of the Earth (r. Vlad Feneșan, 2014, 4')

Death by Diamonds & Pearls (r. Carioca Studio, 2013, 8')

Fish (r. Delia Oniga, 2014, 6')

I Will Never Walk Alone (r. Carmen Lidia Vidu, 2011, 4')

On Photography (r. Alex Gâlmeanu, 2014, 1')

Please Be Patient (While We Fuck You) (r. Andrei Popa, 2013, 2')

Silent Places (r. Simona Deaconescu, 2013, 12')

The Golden Dream (r. Alex Mironescu, 2014, 3')

Secţiunea Confesiuni cinematografice în perspectivă feminină, susţinută de Festivalul Oberhausen, cuprinde filmele: Return to Aelous Street, în care Maria Kourkouta, câştigătoare a Premiului ARTE, îmbină poezia, pianul, clar-obscurul şi fragmentele din filmele populare greceşti ale anilor ’50 pentru a vorbi despre fantomele istoriei, Seven Times a Day We Complain About Our Fate And At Night We Wake Up To Avoid Our Dreams, în care Susann Maria Hempel prezintă drama unui copil abuzat într-un orfelinat, si Million Miles Away, regizat de  Jennifer Reeder, un film despre temerile şi nesiguranţa unei profesoare la fel de fragile ca elevele sale adolescente.

Încă nu au fost oferite detalii referitoare la programul BIEFF sau la preţul biletelor. Puteţi afla mai multe informaţii de pe site-ul oficial al festivalului.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here