Cele mai bune afise de film in 2012

0
728

 

 

Cu adevărat unul din cele mai reușite postere ale anului 2012, afișul de la Moonrise Kingdom este de fapt o pictură realistă semnată de britanicul Michael Gaskell în egg tempera.

Pictura respectă bineînțeles gama de culori aleasă cu grijă de regizorul Wes Anderson pentru întregul film, ca și starea de nostalgie și melancolie care stăpânește filmul.

 

 

 

Afișul Looper este la fel de inteligent ca și filmul: viitorul răspunde trecutului și invers, în același timp în care se distrug reciproc. Doar că afișul foarte curat transmite că ar fi o poveste simplă, ceea ce nu e cazul în Looper. 

Joseph Gordon-Levitt este varianta tânără a lui Bruce Willis, se vede și din machiaj, dar cei doi se vânează reciproc peste timp.

Ideea afișului poate fi văzută la extrem ca simplă, dar execuția este excelentă (culori, desen), ceea ce face din afișul Looper unul pe care ți-l dorești și pe perete. Îl poți cumpăra de pe Amazon pentru mai puțin de 5 dolari.

 

Adaptarea după cunoscuta carte a lui Jack Kerouac On The Road primește un afiș pe măsură: echilibrat, vintage – ca o copertă de carte îngălbenită de timp.

 

 

The Cabin in The Woods a avut mai multe variante de postere, toate destul de reușite. Dar acesta a ieșit foarte clar în evidență.

Inspirat din litografia lui Escher, Relativity, afișul a fost foarte folosit în promovarea filmului.

 

Posterul dramei cu Marion Cotillard, Rust and Bone, reușește să transmită emoția filmului prin fotografie, dar și prin tipul de font ales: chinuit și scrijelit.

 

 

 

 

The Paperboy, thrillerul cu Zac Efron, Nicole Kidman, John Cusack si Matthew Mcconaughey, este un film cât se poate de tensionat sexual, ceea ce se simte în finishing-ul retro al afișului (á la Instagram), într-o nuanță de roz somon. Pe lângă tensiunea dintre Nicole Kidman și Zac Efron, pe fețele lor se simt soarele și căldura lipicioasă a Floridei.

 

Filmul investigheaza moartea suspectă a unui condamnat la moarte și a fost prezent la Cannes.

 

 

Holy Motors a avut mai multe postere bune, din care l-am ales pe acesta. Afișul transmite ceva din bizareria și nebunia filmului.

Cele două lumini proiectate din conturul misterios fac aluzie la două proiectoare de film, "motoarele sfinte" ale lumii filmului.

 

Nu este o femeie cu un coc ciudat, ci un colaj din trei personaje care trimite la acțiunea filmului.

Unul din cele mai îndrăznețe filme cu premiera la noi în 2012, Alps spune povestea unei soluții inedite de a-i alina pe cei care au pierdut pe cineva drag: preluarea personalității celor dispăruți de către personaje angajate.

 

Afișul filmului lui David Cronenberg nu este o capodoperă, dar în peisajul destul de sărăcăcios al lui 2012, Cosmopolis reușește să fie rafinat. Robert Pattinson este personajul corporate foarte bogat, white collar, dar fără alt sens dincolo de bani. Pattinson ajunge însă la o anumită stare de revelație, de unde lumina proiectată din spate a afișului.

Posterul nu putea reprezenta personajul principal altundeva decât într-o limuzină, locul unde se petrece 80% din acțiunea Cosmopolis.

 

Un film cu atât de mult accent pus pe imagine și atât de șlefuit cadru cu cadru nu putea avea decât un afiș frumos. Ceea ce probabil nici nu a fost greu, folosindu-se strict fotografia unei scene.

Culorile posterului Life of Pi sunt combinate la fel de rafinat ca și cele ale filmului, derivate din portocaliu și albastru, tinzând spre pictură.  

 

Prezent la Cannes în 2012, filmul coreean In Another Country e o dramă-comedie a gesturilor. Posterul ilustrează această idee, ca și inadecvarea în comunicare între două personaje din culturi diferite.

Un poster simplu și expresiv.

 

Există și postere care te conving să vezi un film. Acesta poate fi unul din ele. Din păcate, afișul este mai bun decât filmul.

Imaginea contre-jour și fontul ales te duc cu gândul la un film european, sofisticat.

Filmul lui Paul Thomas Anderson este un film complicat, cu stări neclare, tensionate, tulburi.

La fel ca și imaginea neclară a acestei versiuni de poster pentru The Master, un fel de etichetă de sticlă de vin văzută printr-un pahar pe jumătate plin sau pe cale să se scufunde în întregime. 

 

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here