Fat, Bald, Short Man – si cu asta am spus tot?

0
555

Lucru deja stiut din titlu, Antonio Farfan nu e un barbat foarte atragator. E dificil de placut si ca personalitate. Dar Fat, Bald, Short Man (aflat in competitia Anim’est 2012) isi arata preferinta pentru poveste si mai putin pentru "fancy stuff", ca  protagonisti "alfa" si animatie elaborata.

Personajul aflat in centrul evenimentelor este un barbat de peste 40 de ani, care duce o viata fara stralucire muncind intr-un birou notarial. Singuratic si resemnat, Antonio a decis deja ca aspectul sau fizic il condamna iremediabil la o conditie inferioara, stabilind un contract tacit cu cei din jur: nu deranjeaza pe nimeni si nu vrea sa fie deranjat.

Framantarile incep sa curga odata cu venirea unui nou notar, care ar putea sa-i fie cu succes sosie. Vietile celor doi nu se aseamana, insa, deloc. Devine usor de observat ca „nesansele” lui Antonio sunt in realitate ingradiri imaginare autoimpuse.

Intuitia ne indreapta deja catre anticiparea unui rezultat de bun augur pentru personaj, insa calatoria propusa de regizorul Carlos Osuna este cea care dovedeste valoarea lui Fat, Bald, Short Man / Gordo, calvo y bajito. Dialogurile foarte naturale in tandem cu interpretarile vocale expresive, ne fac sa uitam ca privim o serie de figuri umane stilizate, ce se misca fluido-sacadat pe fundaluri realistice estompate.

Combinatia de drama, comedie si momente critice construiesc o pelicula cu adevarat frumoasa, atat prin starile, dar si prin mesajul pozitiv pe care reuseste sa-l transmita.

Alaturi de ansamblul interesant de personalitati credibile din jurul sau, principalul responsabil de atmosfera proaspata si autentica ramane chiar Antonio. Printr-o personafara etichete, el valorifica unele momente potential rasuflate, susceptibile la melodrama (victimizarea personajului), respectiv subiecte sensibile care risca sa genereze ceva adversitati (terapia de grup si initiativele self-help).

Greu de placut sau desfiintat, Antonio e un protagonist complex, un om ambiguu care oscileaza de la moment la moment, lipsindu-i coerenta sociala si atitudinea degajata ce ar decurge din ea. Inca neformat la cei 47 de ani, barbatul a ales constant alternativa dureroasa a autoizolarii in detrimentul confruntarii fricilor care il stapanesc. Reuseste sa se descopere din nou numai cu sprijinul celor din jur, cu greu cerut si acceptat.

Regizorul Carlos Osuna se afla la debutul in lungmetraj cu Fat, Bald, Short Man si a dorit, cum spune el insusi, sa aduca in lumea adultilor tarzii sentimentele cautarii de sine, perceputa la nivel general ca adolescentina. Vizionand filmul, omul scund, chel si gras nu ramane un caracter atat de strain pe cat s-ar fi parut la prima vedere.

Galerie video

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here