Third Person – variatiuni pe aceeasi tema

0
439

Film care pentru început îți trece prin minte sa-l iei ușurel, ca pe un romance banal hollywoodian, Third Person îți schimbă părerea după vreo 20 de minute de vizionare. Nu e numai un romance banal hollywoodian, dar se vrea și psihologic.

Paul Haggis, cel cel care a regizat in 2004 filmul Crash cu care a luat Oscarul, ne spune mai multe povești fără prea mult haz și mult prea lungite, sub forma filmului lui precedent. În termeni de compoziție a scenariului, acesta este construit fragmentar. Viețile dispersate în trei orașe Roma, Paris, New-York ale unor familii diferite, fiecare cu problema lui personală, creeaza iluzia că personajele nu se știu între ele, dar surpriză!-se știu. Succesiunea scenelor nu este cronologică, așadar debusolarea îți ia o parte din timpul de gândire acordat filmului, cealalta parte atribuindu-se șocului că a trecut deja o ora și patruzeci și cinci de minute și încă mai apar personaje și situații noi.

Filmul are un cast de care numai un fost regizor cu palmaresul Oscarului ar putea să facă rost: de la Liam Neeson (Lista lui Schindler; The Grey), la Mila Kunis (Lebada Neagra), James Franco (Milk), Adrien Brody (Pianistl), Olivia Wilde (Rush) și chiar Kim Bassinger(9 saptamani si ½ ; L.A. Confidential). Liam Neeson, un scriitor multipremiat joacă decent într-un rol nici prea puternic, nici extraordinar. Cu toate acestea, meritul filmul este de fapt cast-ul care ridică povestea, în limitele unui film fără pretenții de artă.

 Cu acest regizor m-am lamurit. El vrea musai ca spectatorii lui să bocească. Deci, din acest film nu vor lipsi: viorile nesfârșite pe cadre lungi în slow-motion, moment în care, fiind spectator cu sufletul la gura, știi că vei produce o lacrimă; întoarceri bruște ale capului; drame cu copii (merg la sigur) și, mai spre final, o veste-șoc: de fapt totul e ficțiune, nu e realitate, de fapt…ne-a păcălit!

Problema filmului Third Person nu este faptul că încearcă să producă reacții si sentimente în rândul spectatorilor, ci felul cum o face, aruncând una bucată femeie isterică care plange și ține un ursuleț în mână, oameni care urlă pe muțește pe principiul strigătului mut, legaturi amoroase cel puțin bizare și imorale și un scriitor adulterin, a cărei scuză este că iubește prea mult să iubească.

Film recomandat într-o seară de duminica târzie, după ce ai epuizat toate variantele și parcă nici acum n-ai chef sa te apuci de lista aia serioasă cu filme care chiar merită văzute.

Third Person se proiectează acum la toate cinematografele din București. 

Galerie video

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here